Dit keer Nicky en Frank, een stel met een webshop in keukenspullen, zoals pannen, keukengerei, bakvormen en ovenwanten. Zeker sinds de lockdown is hun online verkoop enorm gestegen. Met de gesloten horeca koken we meer dan ooit zelf een driegangenmenu en zijn hobbykoks massaal aan het bakken geslagen. De bestellingen bij Nicky en Frank rezen de pan uit.
Dat is natuurlijk geweldig, maar het succes van Nicky en Frank had een kleine keerzijde: hun huis stond continu tot de nok toe gevuld met al hun producten, dozen en verpakkingsmateriaal. Hoe harder hun webshop groeide, hoe minder leefruimte ze overhielden in hun huis. Op een gegeven moment zagen ze door de bomen het bos niet meer. Een beetje chaotisch zijn is misschien nog grappig, maar het overzicht volledig kwijtraken is funest voor je werk en je privéleven.
Hoe hebben wij geholpen?
We zijn voor Nicky en Frank op zoek gegaan naar een passende en betaalbare opslagruimte. Tot dan toe waren zij ervanuit gegaan dat zo’n opslagruimte buiten hun budget lag, maar met een handig financieel overzicht zagen ze in dat ze meer dan genoeg inkomsten hadden om een bescheiden ruimte te huren. Bovendien is onze e-commerce specialist tevens een kei in onderhandelen; wat hij met liefde voor het kookgrage stel gedaan heeft. De huur van de opslagruimte werd met een kwart verlaagd!
Aan de slag
Omdat het stel al druk genoeg was en het lastig vindt om orde in de chaos te scheppen, zijn wij als team hun opslagruimte gaan inrichten. We lieten stellagekasten, werktafels en opbergboxen voor kleine artikelen plaatsen. We voorzagen de opslagruimte van een handig genummerd systeem, zodat het vlot samenstellen van een pakket in een handomdraai gedaan is.
And last but not least …
Tot slot wierpen we een kritische blik op hun huidige webshop. Want hoewel de verkoop al ontzettend goed ging, wisten we zeker dat er nog veel meer uit te halen was. De artikelen staan nu beter gecategoriseerd op de website, de omschrijvingen zijn uitgebreid en een aantal producten hebben we middels 3D-fotografie nog duidelijker in beeld gekregen. Zo weten klanten nog beter wat ze bestellen – en wordt het aantal retourzendingen verlaagd.
De toekomst
Frank en Nicky overwegen om een aantal van hun producten ook via online marketplaces te verkopen. Daarnaast zijn ze voorzichtig gestart met een nieuw project. Naast artikelen willen zij ook diensten gaan aanbieden. Met hun ervaring in de horeca willen ze een online kookkanaal creëren, waar klanten tegen een kleine betaling bijzondere gerechten leren maken.