4. SEO productomschrijvingen & communicatie

Als je jouw producten online verkoopt, wil je uiteraard zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google* en op/bij de marketplace verschijnen. Een van de belangrijkste voorwaarden hiervoor zijn de SEO productomschrijvingen. Door jouw producten heldere, volledige en waardevolle omschrijvingen te geven mét de juiste termen erin verwerkt die jouw SEO score optimaliseren, is de kans dat klanten jouw product vinden en kiezen het grootst. Bovendien is het voor klanten heel prettig als een productomschrijving correct en compleet is. Denk hierbij aan zaken als de doelgroep, beschikbare kleuren, afmetingen, materialen, mogelijkheden van het product en eventuele bijbehorende instructies. Je verhoogt hiermee direct je conversie (aantal verkopen ten opzicht van het aantal bezoekers) en voorkomt retouren omdat het voor de koper volledig duidelijk is wat je krijgt.

Heb je al omschrijvingen van jouw producten? Dan kunnen wij ze controleren op volledigheid en SEO en indien nodig herschrijven.

En wil je naast productomschrijvingen meer op het gebied van communicatie, zoals het beheer van jouw bedrijfspagina’s op social media, aanvullende contentcreatie, een blog voor jouw website of een social media campagne opzetten? Ook dat is mogelijk. Samen zorgen we ervoor dat niemand om jouw producten op bol.com / Amazon heen kan!

Disciplines SEO productomschrijvingen & communicatie
Lees ook onze blog voor tips, tricks en trends op het gebied van e-commerce en succesvol verkopen via bol.com.

In de vierde stap in het starten met verkopen via bol.com / Amazon, worden er heldere, complete en waardevolle SEO productomschrijvingen gemaakt voor al jouw producten, waardoor ze online beter zichtbaar zijn, sneller gevonden worden en de klant alle relevante informatie te weten komt.

* Het belang van Google wordt nog vaak onderschat bij verkopen via Marketplaces. Als jouw producten goed scoren bij de Marketplace zullen deze echter ook eerder bij Google naar voren komen. Dit is dan weliswaar de link naar de Marketplace, maar wel een direct verkooplink. Investeren in goede content loont!