PlazaSupport Blog

Tips, tricks en trends op het gebied van e-commerce en succesvol verkopen via bol.com en andere MarketPlaces.

Adverteren via bol.com

Goed nieuws! De nieuwe versie van Adverteren via bol.com – ofwel Sponsored Products – is nu beschikbaar voor alle partners. Hiermee maak je je artikelen nog beter vindbaar en zichtbaar bij bol.com en kun je je verkopen laten groeien. Voordelen van het nieuwe Adverteren...

Lees meer

Waarom klanten afhaken

Heb je weleens een webshop bezocht, maar kocht je er uiteindelijk toch niks? Grote kans dat de webshop voornamelijk technisch gezien niet goed in elkaar zat. Als de categorisatie van producten niet klopt, de webshop onduidelijk is, als buttons niet werken, het betaalproces vaag...

Lees meer

Net gestart als online verkoper?

Met deze tips groei je uit tot een klantmagneet! Veel ondernemers zijn tijdens deze coronacrisis gestart met online verkopen. Of het nu maaltijden-aan-huis, verzorgingsproducten of kleding is; het is een nieuwe wereld die voor de startende online verkopers opengaat. Daar horen de nodige opstartproblemen...

Lees meer

Content optimalisatie

Content optimalisatie wordt algauw geassocieerd met SEO. Als je productomschrijving maar goed is en de zoekwoorden voldoende genoemd worden, is het in orde, toch? Eh, nou, niet helemaal … Content optimalisatie omvat zoveel meer dan alleen SEO productomschrijvingen. Onze experts checken jouw webshop of aanbod op...

Lees meer

#BestelOnlineBijMij

#Ecommerce #Corona #OnlineWinkelen #webshop Normaal gesproken krijg je op woensdag van PlazaSupport een #WeetjeOpWoensdag om je kennis over online verkopen up to date te houden. Maar deze woensdag is anders. Geen complete lock down, maar wel een land dat tot stilstand gekomen is door...

Lees meer

Dit moet je (niet) willen, als verkoper op bol.com!

In de uitzending van Radar van afgelopen maandag, 2 maart jl., was er ruim aandacht voor klanten die een negatieve ervaring hadden met externe partijen die hun producten verkopen via bol.com.Ondeugdelijke producten, incomplete bestellingen of bijgevoegde handleidingen louter in het Chinees. Zo negatief in de media komen...

Lees meer

Help, een spreekbeurt!

#WeetjeOpWoensdag | Voor de kids  Normaalgesproken hebben we op woensdag altijd een weetje voor de online verkopers en eigenaren van webshops, maar deze woensdag hebben we eindelijk eens een weetje voor de kids. En nog een nuttige, ook. 😉 Help, een spreekbeurt!Zit jouw zoon of...

Lees meer

Wat koop ik voor Valentijnsdag?

#WeetjeOpWoensdag #Valentijn #Valentijnsdag – Een overzicht van webshops met de origineelste en liefste cadeautjes voor jouw Valentijn! – Valentijnsdag staat voor de deur. En het blijft elke keer lastig om jouw Valentijn te verrassen met het perfecte cadeau. Geen nood, PlazaSupport heeft alvast het...

Lees meer

Nieuwe klanten vs. bestaande klanten

#WeetjeOpWoensdag| Nieuwe klanten vs. bestaande klanten Je webshop loopt lekker en het is natuurlijk je doel om te blijven groeien en nog meer nieuwe klanten te werven. Vanzelfsprekend investeer je hier veel tijd (en geld) in. Goed bezig! Maar vergeet niet om ook tijd...

Lees meer
'Verzenden via bol.com' voor alle partners - PlazaSupport

‘Verzenden via bol.com’ voor alle partners

‘Vandaag besteld, morgen in huis’ in de loop van 2020 voor alle Bol.com partners mogelijk In de loop van dit jaar zal ‘Verzenden via bol.com’ gelanceerd worden. Dit maakt ‘vandaag besteld, morgen in huis’ straks voor alle partners mogelijk. Meer informatie over de aanmeldprocedure,...

Lees meer

Social Commerce

#WeetjeOpWoensdag|#SocialCommerce Gemiddeld besteedt een Nederlander bijna 80 minuten per dag aan social media. Facebook blijft nog steeds het populairst, gevolgd door WhatsApp, Instagram, Twitter en LinkedIn. Het is dan ook niet vreemd dat steeds meer online verkopers inspelen op de behoefte aan Social Commerce;...

Lees meer

Bezorgschaamte

#WeetjeOpWoensdag | #Bezorgschaamte Schaam jij je weleens omdat je – voor de zoveelste keer – je pakketje ophaalt bij je buurvrouw, die wel thuis was? Of vind je het eigenlijk beschamend dat al dat online bestellen en bezorging bij je thuis echt niet bijdraagt...

Lees meer

#Trots – Gamesformotion & Spant7

In december hadden we de eer om meerdere bedrijven te mogen begeleiden bij hun online verkopen op Bol, waaronder het spelbedrijf Gamesformotion en woonaccessoireswinkel Spant7 … en de resultaten mochten er zijn. Geregeld ontvingen we whatsappjes van blije, tevreden klanten en keken we online...

Lees meer

Experience

#WeetjeOpWoensdag | #Ecommerce | #Experience E-commerce staat voor electronic commerce; handel drijven via internet. Maar dat wist je natuurlijk al 😉. De trend is echter dat steeds meer klanten op zoek zijn naar ervaring. Want wist je dat…86% van de klanten opnieuw een aankoop doet...

Lees meer

Prijspsychologie

#WeetjeOpWoensdag #DenkMetOnsMee! #Prijspsychologie  Hoe bepaal je de juiste prijs voor jouw producten? En dan afgezien van de winst die je wilt maken. Het is ontzettend interessant om je daarnaast ook te verdiepen in prijspsychologie. Associaties van klanten, waarop ze tevens -onbewust- hun beslissing baseren...

Lees meer

Klachten

#WeetjeOpWoensdag | #OnlineShoppen | #Klachten Van de week hoorden we op het nieuws dat de helft van de Nederlanders die online koopt klachten heeft. Nou is het ons niet onbekend dat Nederlanders graag mogen klagen😉, maar laten we toch eens kijken naar de meest...

Lees meer

Black Friday

#WeetjeOpWoensdag | #Black Friday | #OnlineShoppen Je wekelijkse Weetje Op Woensdag van PlazaSupport staat deze week in het teken van Black Friday; het internationale en tikkeltje hysterische koopfestijn dat uit Amerika is komen overwaaien. Inmiddels is 95% van de Nederlanders ook bekend met Black Friday. Zij weten daarom...

Lees meer

Klantenbinding

#WeetjeOpWoensdag | #Ecommerce | #Klantenbinding ‘Als ik mijn producten verkoop via een online marketplace, bouw ik geen eigen klantenkring op. Ik verkoop daarom liever via mijn eigen webshop.’ Een veelgehoord en begrijpelijk argument. De klanten zijn immers primair klant bij de online marketplace. Maar wist je dat …Bol...

Lees meer

Een vliegende start

Na een periode van vele voorbereidingen gaat vandaag, 1 november 2019, PlazaSupport officieel van start. Een feestelijk en memorabel moment! Daar proosten we op! Vanaf nu kan elke ondernemer, die zijn producten online wil verkopen op marketplaces, rekenen op de support van PlazaSupport. De...

Lees meer

Succesvol online zakendoen

Platformen zijn de winkelstraten van de toekomst. Maar wat is een platform precies? En hoe verschilt het van de traditionele webwinkel? In de documentaire ‘Succesvol online zakendoen’ vertellen online ondernemers hoe zij van de platformeconomie profiteren en geven ze een onthullend kijkje achter de...

Lees meer
WooCommerce plugin voor Bol - PlazaSupport

WooCommerce plugin voor Bol.com

Gebruik je WooCommerce als e-commerce systeem en zou je dit graag op een voordelige manier willen koppelen met je bol.com verkoopaccount? Dat kan! Woosa heeft namelijk een bol.com plugin ontwikkeld voor WooCommerce.  Door gebruik te maken van deze plugin kun je vanuit WooCommerce onder...

Lees meer