#WeetjeOpWoensdag | #Bezorgschaamte
Schaam jij je weleens omdat je – voor de zoveelste keer – je pakketje ophaalt bij je buurvrouw, die wel thuis was? Of vind je het eigenlijk beschamend dat al dat online bestellen en bezorging bij je thuis echt niet bijdraagt aan een beter milieu?
Dan heb je last van bezorgschaamte!
En dat is niet iets om je voor te schamen, hoor.
Want wist je dat …
1 op de 5 auto’s in de binnenstad aan het rijden is om een pakketje te bezorgen?
Dat is echt heel veel!
Maar wat kun je nu doen tegen bezorgschaamte?
Een paar tips:
– Bestel zoveel mogelijk in één keer. Vul je online mandje, laat er een nachtje slapen overheen gaan en bekijk de volgende dag of je niet iets vergeten bent. Als je zeker weet dat je bestelling compleet is, klik je pas op bestellen.
– Op veel marketplaces en webshops kun je je bezorgdag en -tijd kiezen. Kies een tijdstip waarop je zeker weten thuis bent, zodat je niet wederom met het schaamrood op je kaken naar die lieve buurvrouw hoeft te gaan.
– Vind je het lastig om in te schatten of je wel of niet thuis bent? Laat je pakketje dan bezorgen op een afhaalpunt.
Bezorgschaamte kunnen we als online verkopers gaan helpen minimaliseren, door in te zetten op duurzaamheid. Hoe? Dat lees je a.s. vrijdag in onze nieuwe blog, die geheel in het teken zal staan van e-commerce trends 2020. En als je zelf aanvullende tips hebt tegen bezorgschaamte, horen we die natuurlijk graag!
(Bron: ASN, 2019)