Bol.com stabiliseert, Amazon lijkt zich ook genesteld te hebben

In de maand maart, toen de maatregelen tegen verdere verspreiding tegen het coronavirus werden ingevoerd, ging de Nederlandse consument vaker online naar winkels en supermarkten. Sommige webwinkels wisten die bezoekers in april vast te houden, bij andere zijn de bezoekersaantallen teruggelopen naar het niveau van de maand ervoor of zelfs eronder.

Dat blijkt uit een analyse van cijfers van de Verenigde Internet Exploitanten (VINEX), dat het online gedrag van Nederlanders bijhoudt, op verzoek van NU.nl.

Bol.com was en is met afstand nog steeds de grootste webwinkel van Nederland. In maart was wel een duidelijke piek te zien in het aantal mensen dat op de site kwam. Dat lag bijna 3 procent hoger dan in de maand ervoor.

In aantallen ging het om 10,8 miljoen bezoekers versus 10,4 miljoen. In de maand april bleef het aantal zo goed als even hoog als de maand ervoor.

Amazon lijkt zich ook genesteld te hebben

Amazon, dat in februari zijn Nederlandse website lanceerde, nam ook behoorlijk toe in het bereik in maart, tot 28,8 procent, in april zakte dat iets terug naar 25,4 procent. De webgigant lijkt zich daarmee ook in het Nederlandse online landschap genesteld te hebben. De afgelopen maand ging het bij Amazon om iets meer dan vier miljoen bezoekers.

Bron: nu.nl

Deel dit bericht:

Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on email