Investeren in goede content loont

Met je kop boven het online maaiveld uitsteken –

Als online verkoper wil je maar een ding: méér verkopen. Groeien! Meer klanten, meer bestellingen. Dat lukt alleen maar als je je kop boven het online maaiveld wilt en vooral durft uit te steken. Hoe? Volgens onze e-commerce specialist Gerwin krijg je dat voor elkaar door te starten met een stevige basis van jouw online onderneming. Goede content. “Investeren in goede content, daar valt of staat alles bij. Investeren in goede content lóónt.”

Content optimalisatie

Content optimalisatie wordt algauw geassocieerd met SEO. Als je productomschrijving maar goed is en de zoekwoorden voldoende genoemd worden, is het in orde, toch?

Eh, nou, niet helemaal …

Content optimalisatie omvat zoveel meer dan alleen SEO productomschrijvingen. Naast sterke productomschrijvingen, volledige productspecificaties en duidelijk beeldmateriaal, moet de webshop technisch gezien goed in elkaar zitten. De categorisatie van producten moet logisch zijn, links en buttons moeten vlot werken en het uitchecken – het betaalproces – mag geen enkele onduidelijkheid oproepen. Content optimalisatie omvat dus eigenlijk alles waardoor de algemene look and feel van de klant bij jouw webshop perfect is.

Tip: Laat een vriend of kennis jouw webshop eens grondig bekijken en vraag welke verbeterpunten je kunt aanbrengen. Zijn de titels, productomschrijvingen, specificaties, categorisatie en het beeldmateriaal in orde? Zijn er buttons, links of webpagina’s die niet goed werken? Welk gevoel roept jouw webshop op?   

Verkopen op online marketplaces

De pijlers van content optimalisatie gelden niet alleen voor webshops, maar ook voor verkopen op online marketplaces, zoals Bol of Amazon. De klant moet direct een positieve look and feel bij jouw productaanbod ervaren. Is dit niet het geval? Grote kans dat de klant afhaakt. De concurrentie op online marketplaces is enorm. Voor jou tien anderen. Dat wil je niet en dat willen wij ook zeker niet. Voor de ondernemers die wij begeleiden bij het online verkopen op marketplaces nemen we hun huidige content door, maken we aanpassingen waar nodig en geven we advies waar de klant direct mee aan de slag kan. Deze contentoptimalisatie is een van de zeven onderdelen van ons totaalpakket waarmee we online verkopers begeleiden in succesvol online verkopen op marketplaces.

Wat heb jij nodig om succesvol online te verkopen?

PlazaSupport biedt op een open en laagdrempelige wijze hulp aan online verkopers. Naast het totaalpakket voor succesvol online verkopen, kun je ook een pakket-op-maat laten samenstellen. Je kiest dan alleen die onderdelen die jij nodig hebt om meer uit jouw online verkoop te halen. Wil je bijvoorbeeld alleen tips voor content optimalisatie en advies van onze e-commerce specialist Gerwin? Neem dan vrijblijvend contact op met PlazaSupport!

Dit artikel verscheen in ‘Driesteden Business 2020-3’

Deel dit bericht: