#WeetjeOpWoensdag | #OnlineShoppen | #Klachten
Van de week hoorden we op het nieuws dat de helft van de Nederlanders die online koopt klachten heeft. Nou is het ons niet onbekend dat Nederlanders graag mogen klagen , maar laten we toch eens kijken naar de meest gehoorde klacht én wat we eraan kunnen doen om ze in het nieuwe jaar minder te laten klagen.
Wist je dat …
De meest gehoorde klacht ‘te late levering’ betreft?
Dit blijkt uit een grootschalig onderzoek van het CBS onder de online shoppende Nederlanders.
PlazaSupport adviseert dan ook om ervoor te zorgen dat wat je belooft, je ook nakomt. Dus beloof jij ‘voor 13.00u besteld, morgen in huis’? Dan moet je dat gewoon doen! Ook al bestelt de klant om 12.59u.
Maar ja, er kan soms sprake zijn van overmacht. Een te late levering is niet altijd jouw ‘schuld’. Wat moet je dan doen?
Neem contact op met je klant en communiceer.
Leg uit dat de bestelling niet morgen, maar overmorgen komt. Of over drie dagen. Leg uit wat er aan de hand is. Daarmee stel je je professioneel op en geef je de klant de kans om een keuze te maken. Misschien is de klant wel bereid iets langer te wachten. Of kiest hij ervoor de bestelling te annuleren en iets anders te bestellen. Wat de klant ook kiest, zorg ervoor dat hij of zij zich serieus genomen voelt. Dat maakt jou een betrouwbare en professionele verkopende partij.
Meer tips over succesvol verkopen op marketplaces? Lees onze blog: Succesvol en effectief verkopen op marketplaces