Nieuwe klanten vs. bestaande klanten

#WeetjeOpWoensdag | Nieuwe klanten vs. bestaande klanten

Je webshop loopt lekker en het is natuurlijk je doel om te blijven groeien en nog meer nieuwe klanten te werven. Vanzelfsprekend investeer je hier veel tijd (en geld) in. Goed bezig!

Maar vergeet niet om ook tijd en aandacht te besteden aan je bestaande klanten.

Want wist je dat …

het werven van een nieuwe klant 5 keer zoveel tijd en geld kost dan het behouden van een bestaande?
Verdeel je tijd en aandacht dus over het werven van nieuwe klanten én het behouden van je huidige klanten. Je wilt toch niet dat je trouwe klanten overstappen naar de concurrent?

Hoe je dat doet? Daar zijn natuurlijk talloze manieren voor. Een kleine greep uit de mogelijkheden:
– Geef eens iets weg. Iedereen is dol op cadeautjes! 🎁
– Stuur een persoonlijke boodschap op hun verjaardag 🎂 (of een paar dagen ervoor), al dan niet met een weggevertje of kortingsbon.
– Stuur regelmatig een nieuwsbrief 📨 en bekijk de inhoud van je nieuwsbrief ook eens kritisch. Is deze interessant en uitnodigend genoeg voor de klant om te openen?
– Beloon klanten die een mijlpaal hebben behaald, bijv. als ze 5 x iets besteld hebben in jouw webshop 👏. Stuur ze een berichtje met een kortingscode voor een volgende bestelling.
– Blijf actief op social media. Behalve kick-ass content posten is het ook aan te raden te ‘flirten’ ❤️ op de socials. Nee, niet zoals het echte flirten 😉, maar wel door posts van trouwe klanten te liken, of er een positieve comment onder te plaatsen of door snel te reageren op hun vragen of comments onder jouw berichten. Niet alleen een duimpje of hartje, maar een persoonlijke reactie en bedankje.

Heb je tijd en aandacht besteed aan het behouden van je huidige klanten? Dan is het nu tijd voor nieuwe klanten en nog meer omzet. Verkoop jouw producten op Bol, Amazon of andere bekende marketplace. Ingewikkeld en tijdrovend? Niet met de support van PlazaSupport. Wij regelen jouw online verkoop op online marketplaces van A tot Z, maar jij houdt de touwtjes in handen. Het is immers jouw bedrijf en het zijn jouw producten. Benieuwd naar de mogelijkheden?

Bel, mail!
📞 0570 830 993
📧 info@plazasupport.nl

(Dank aan Frankwatching voor de inspiratie en informatie voor deze post!)

Deel dit bericht: