Optimaal online verkopen voor de startende én de ervaren retailer

– Webshopoptimalisatie & een prominente plaats op online marketplaces –

Het percentage online aankopen is het afgelopen jaar exorbitant gegroeid. De cijfers die voor 2022 voorspeld waren, zijn nu al, in het laatste kwartaal van 2020, een feit. Naast de bestaande webshops en marketplaces die enorm zijn gegroeid, profiteren ook retailers die tot voor kort alleen een fysieke winkel hadden van deze groei. Als PlazaSupport begeleiden we zowel de starter als de professional in online winkelland.

Optimaal online verkopen in kaart gebracht

We krijgen vaak de vraag van online winkeleigenaren of wij eens kritisch willen kijken naar hun webshop. Hoe kunnen wij beter gevonden worden? Hoe kan het dat mijn online omzet stagneert? En, een veel gehoorde hulpvraag: Hoe kunnen we online groeien?

Onze e-commerce expert Gerwin heeft een handige checklist samengesteld om deze vraag, samen met de ondernemer, in een dagdeel te beantwoorden. Is het aanbod voldoende, zijn de productomschrijvingen goed, zijn de prijzen aantrekkelijk, werken alle functies in de webshop vlekkeloos, zijn de leveringsvoorwaarden helder en hoe zit het met het check-out proces? Zomaar een kleine greep uit de zaken die Gerwin samen met de retailer doorneemt. Dat klinkt misschien spannend, iemand die je niet kent en feedback geeft op jouw werk, maar niets is minder waar. Gerwin is open-minded, empathisch en hij is er voor jou. Hij helpt jou op weg naar optimale online verkoop en kijkt samen met jou naar wat er al goed is en welke punten verbeterd kunnen worden.

Online marketplaces én webshopoptimalisatie

Voor wie ons al kent: PlazaSupport begeleidt voornamelijk ondernemers die ook willen verkopen op grote online marketplaces, zoals Bol, Amazon en VidaXL. We zorgen ervoor dat de verkoper de hoogst mogelijke positie behaalt bij deze marketplaces. Daarnaast zetten we ons ook in voor webshops. Soms blijft het bij een paar kleine tips, soms nemen we het gehele webshopgedeelte van een bedrijf op ons bordje. Het is maar net wat de klant wenst en hoeveel hulp hij nodig heeft. We begrijpen als geen ander dat je als bedrijfseigenaar niet altijd de tijd en de expertise in huis hebt om, naast je bedrijf draaiende houden, ook nog het volledige online verkoopproces op je te nemen.

Niet alleen producten, ook diensten

Nu we allemaal zoveel mogelijk vanuit huis moeten doen, merken we dat niet alleen verkopers van producten, maar ook aanbieders van diensten online een grote slag kunnen maken. Denk aan de therapeut die online sessies doet, de docent die bijles geeft op afstand of de kok die online kookworkshops organiseert; ondernemers die eerder niet online hun diensten aanboden, omdat het gewoonweg niet nodig was, maar die we nu kunnen helpen met het opzetten van online diensten. Als PlazaSupport zorgen we ervoor dat al deze ondernemers in no time hun aanbod omgezet hebben in een online aanbod, waardoor er geen klanten verloren gaan.

Benieuwd wat we voor jou(w onderneming) kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact op en leg je vraag voor. Samen zorgen we ervoor dat jouw onderneming online blijft groeien!     

Dit artikel verscheen in ‘Driesteden Business nr 2020-5’

Deel dit bericht: