Platformen zijn de winkelstraten van de toekomst. Maar wat is een platform precies? En hoe verschilt het van de traditionele webwinkel? In de documentaire ‘Succesvol online zakendoen’ vertellen online ondernemers hoe zij van de platformeconomie profiteren en geven ze een onthullend kijkje achter de schermen van een nieuw, maar niet te missen fenomeen.
In de documentaire volgt RTL drie uiteenlopende ondernemers die hun artikelen om verschillende redenen verkopen via bol.com
Online winkelen is een nog steeds groeiend fenomeen. Maar de winkelstraten hebben er een nieuwe digitale concurrent bij: het platform. Grote marktplaatsen als eBay, Amazon en bol.com fungeren steeds vaker als ontmoetingsplek voor klanten en aanbieders. De platformeconomie, als zelfstandige tak met een eigen dynamiek, nestelt zich zo stevig in het ondernemerslandschap.
Samenwerking
Maar wat betekent aansluiten bij een platform nu concreet voor de online strategie van webwinkeliers? Wat zijn de gevolgen voor de eigen webshop? En hoe vertaalt samenwerking zich naar de fysieke winkels, het assortiment, de merkbeleving en de service aan de klanten?
In de documentaire ‘Succesvol online Zakendoen’ vertelt een drietal online ondernemers over hun successen en krijgen we inzicht in de machinerie die achter de platformeconomie schuil gaat.
Kijk de documentaire ‘Succesvol online Zakendoen’ hier terug. https://youtu.be/e94lXCdWtZ8