Heb je weleens een webshop bezocht, maar kocht je er uiteindelijk toch niks? Grote kans dat de webshop voornamelijk technisch gezien niet goed in elkaar zat. Als de categorisatie van producten niet klopt, de webshop onduidelijk is, als buttons niet werken, het betaalproces vaag is, kortom; als de algemene look and feel bij de webshop niet oké is, dan haak je af. Dat wil je toch niet voor jouw webshop?
De problemen die klanten ervaren, zie je bij jouw eigen online aanbod waarschijnlijk over het hoofd. Dat is niet gek, dat is heel normaal.
Vergelijk het maar met een tekst die je geschreven hebt. Stel dat er foutjes in staan. Zelf zie je die fouten niet meer, omdat je precies weet wat je bedoelt. Je leest er als het ware overheen. Als iemand anders jouw tekst naleest, worden de foutjes eruit gehaald. Dat geldt ook voor jouw webshop of aanbod op online marketplaces. Laat deze daarom checken door onze technische experts.
Tip: Laat een vriend of kennis jouw online aanbod of webshop eens grondig bekijken en vraag welke verbeterpunten je kunt aanbrengen. Zijn de titels, productomschrijvingen, specificaties, categorisatie en het beeldmateriaal in orde? Zijn er buttons, links of webpagina’s die niet goed werken?