3. Contentcreatie & productpresentatie
De presentatie van jouw producten op online marketplaces is van cruciaal belang en dient optimaal te zijn. Het gaat niet alleen om duidelijke foto’s van het product, maar ook om het creëren van de juiste sfeer, stijl en beeldkwaliteit.
Als je succesvol wilt verkopen op bol.com, zijn er verschillende voorwaarden waaraan je moet voldoen wat betreft productpresentatie en beeldmateriaal. Onze specialisten op het gebied van contentcreatie en productpresentatie zorgen ervoor dat jouw producten perfect worden gefotografeerd in de gewenste stijl en met de juiste sfeer die past bij jouw merk. Dit kan zowel op locatie als in onze fotostudio plaatsvinden. Na het fotograferen wordt het beeldmateriaal bewerkt en stellen we een overzichtelijke beeldbank samen.
Heb je al afbeeldingen van jouw producten, bijvoorbeeld van je eigen webshop? Samen kijken we of er voldoende afbeeldingen zijn die voldoen aan de eisen van bol.com om zo hoog mogelijk te scoren. Daarnaast bieden we ook de mogelijkheid om jouw producten in 3D of in een korte video te presenteren. Dit is dé manier om klanten online optimaal te laten ervaren wat jouw product te bieden heeft.
Het belang van goede fotografie mag niet onderschat worden! Enerzijds dient een foto ter bevestiging van de juiste keuze (het bevestigt dat het inderdaad het product is dat ik ken en wil bestellen). Anderzijds dient het als inspiratie voor potentiële kopers om juist jouw product te bekijken en uiteindelijk aan te schaffen. Het trekt de aandacht van de groep die nog niet precies weet wat ze willen kopen, maar wel actief op zoek is naar inspiratie.
Tip; wist je dat door goede fotografie met extra detailbeelden je verkoopkans met wel 30% toeneemt? De combinatie van goede teksten en beelden geeft je online sales een enorme impuls.
Online verkopen via bol.com valt of staat bij een goede productpresentatie. Middels fotografie, 3D-bewerking, videocontent en CGI-creatie
Stap 3 in het starten met verkopen via marketplaces – zetten we jouw producten zo optimaal mogelijk in de virtuele etalage. Al het beeldmateriaal wordt verzameld in een overzichtelijke beeldbank en blijft jouw eigendom.
Haal alles uit de feestdagen: een checklist voor succesvol verkopen op bol.com – deel 2: samen doorpakken
Bereid je voor op een feestelijke verkoopperiode! In dit vervolg op onze checklist voor succesvol verkopen op bol.com, geven we je waardevolle tips om het
Haal alles uit de feestdagen: een checklist voor succesvol verkopen op bol.com
De feestdagen zijn niet alleen een tijd van gezelligheid, maar ook dé kans voor verkopers op Bol.com om hun omzet een flinke boost te geven.
De Content Score Bol: het belang van kwalitatieve productinformatie
Als verkoper op bol.com is het cruciaal om op te vallen tussen de vele concurrenten. Een van de factoren die hierbij een grote rol speelt,