#WeetjeOpWoensdag #DenkMetOnsMee! #Prijspsychologie
Hoe bepaal je de juiste prijs voor jouw producten? En dan afgezien van de winst die je wilt maken. Het is ontzettend interessant om je daarnaast ook te verdiepen in prijspsychologie. Associaties van klanten, waarop ze tevens -onbewust- hun beslissing baseren om wel of niet over te gaan tot kopen.
Een van de onderzoeksresultaten binnen de prijspsychologie is niet alleen bijzonder, maar is voor verkopers op Bol al ingezet door Bol zelf.
Want wist je dat …
uit onderzoek blijkt dat mannen geneigd zijn iets eerder te kopen als de prijs in het rood staat?
Grappig, hè?
Kijk maar eens op Bol. Alle prijzen zijn rood.
Superhandig dus, als mannen onder jouw doelgroep vallen.
En het roept meteen de vraag op welke kleur prijs ervoor zou zorgen dat vrouwen iets eerder kopen. Iemand een idee?!
(Bron: Thuiswinkel.org, 2019
Special thanks @MikkieHogenboom!)